Huiskamer in ruil voor cultuur in huis
Het Delft Fringe festival is op zoek naar huiskamers om begin juni 2018 te kunnen gebruiken.
Het Delft Fringe festival is op zoek naar huiskamers om begin juni 2018 te kunnen gebruiken.
Nadat de raad in 2016 een motie heeft aangenomen om Dertienhuizen-Doelenplein te betrekken bij het autoluwplusgebied, ligt er nu een voorstel. Het voorstel mikt erop van de Verwersdijk tussen Choorstraat en Doelenplein in de zomer een looproute te maken. BBN vindt dat het opheffen van de stoep voor een onnodige onveilige situatie zorgt.
In de raadsvergadering van 30 november, heeft de raad ingestemd met het nieuwe evenementenbeleid. Een belangrijke mijlpaal, want meer dan in het verleden zal een balans worden gezocht tussen bewoners en bedrijven rond een evenementenlocatie en het realiseren van een evenement. Dit moet leiden tot minder overlast voor de omwonenden.
De Belangenvereniging Binnenstad Noord (BBN) zet zich in voor een goed woon-, leef- en werkklimaat in het noordelijk deel van de binnenstad. Bent u nog geen lid?
Als onderdeel van het beleid op omzetting van woningen in (studenten)kamers, is een registratiepunt woonoverlast inmiddels operationeel. De eerste meldingen zijn gedaan, is te zien op de meldingenkaart.
Het hoogheemraadschap van Delfland stimuleert dat inwoners hun tuin onttegelen, zodat regenwater meer de aarde inloopt. Niet altijd een goed idee, wat BBN betreft. De PvdA fractie in de Verenigde Vergadering van Delfland vindt ook van niet en heeft schriftelijke vragen gesteld.
Op de Nieuwe Plantage is een verkeersbord verschenen. Een bord dat hier niet hoort.
De druppel aan het Oostplantsoen bestaat 35 jaar. Hoe is die daar gekomen? We duiken in de geschiedenis.
Delft moet meer klimaatbestendig worden. De gemeente heeft een daarom opdracht gegeven aan de bureaus Tauw en De Urbanisten om gezamenlijk het plan voor een klimaatbestendig Delft te maken.
Vanaf 1 november mag een woning niet zo maar kamergewijs verhuurd worden. De gemeenteraad heeft op 24 oktober besloten een omzettingsvergunning in te voeren. DUWO en de TU Delft worden daarbij gevraagd ook verantwoordelijkheid te nemen.
De gemeente heeft besloten dat er een vorm van openbaar vervoer in de binnenstad moet blijven, en de huidige route van buslijn 61 ligt het meest voor de hand. De gemeente zet daarbij in op een duurzaam, kleinschalig en innovatief concept.
In het autoluwplusgebied hebben voetgangers voorrang en zijn fietsers te gast. In de Choorstraat roept de gemeente fietsers op hun gedrag aan te passen.