Inspraak op concept Mobiliteitsprogramma Delft 2040
Het college heeft in juli het concept Mobiliteitsprogramma Delft 2040 (MPD) ter inzage gelegd. BBN heeft in haar inspraakreactie een aantal verbeterpunten aangedragen.
Het college heeft in juli het concept Mobiliteitsprogramma Delft 2040 (MPD) ter inzage gelegd. BBN heeft in haar inspraakreactie een aantal verbeterpunten aangedragen.
De gemeente wil de Verwersdijk oostzijde vanaf Rietveld tot en met Doelenplein inrichten als shared space. BBN vindt shared space op de grachten in de binnenstad gevaarlijk en heeft Veilig Verkeer Nederland (VVN) om advies gevraagd. Het advies van VVN is: geen shared space toepassen op de gracht.
In juni heeft BBN een verzoek aan het college gestuurd om de twee touringcarparkeerplaatsen op de Paardenmarkt op te heffen. Wij hebben dit gedaan na klachtent van omwonenden. Het college heeft ons verzoek afgewezen, daarom stellen wij een alternatieve aanpak voor.
De proef visueel autoluw plus op de Verwersdijk is zonder evaluatie definitief verklaard.
Op de BBN-bijeenkomst van 12 juni is gesproken over het terugdringen van verkeer in de binnenstad. Twee concrete voorstellen betroffen het parkeren op de Paardemarkt.
Op ons verzoek wordt en nu meer opgetreden tegen te hard rijden door bezorgers op brommers en scooters in autoluwplus.
Parkeren in autoluwplus is niet toegestaan. Ondanks mooie beloften de regels te verduidelijken, lijkt er in de praktijk weinig actie vanuit het college met UPDATE
TOPdelft organiseert wekelijks lezingen en stadsgesprekken. Recent was er een avond over dementie en de leefomgeving. Een puntsgewijs verslag, en: waar raakt het onderwerp BBN?
Er wordt nog steeds te vaak te hard gereden in autoluwplus. Wij hebben opnieuw aan de bel getrokken.
UPDATE: de gemeente is strengere handhavingsactie gestart en kondigt ingrijpendere sancties aan
In het autoluwplusgebied van de binnenstad wordt veelvuldig door auto’s met een ontheffing geparkeerd terwijl dit niet is toegestaan. De aanpak vanuit het college ontbeert daadkracht.